Totalt antall sidevisninger

onsdag 18. januar 2012

FRI

I dag har "mor" fri og tenkte jeg skulle overraske ungene med  en kake. Husker selv hvor utrolig koselig det var da jeg var liten og kom hjem fra skolen til duften av bakst i huset...

Fant denne oppskriften på nettet som jeg har lyst å prøve.


Brownies til ungene:
1/ sett ovnen på 180 grader
2/smelt 200 gr smør i stor kjele på svak varme
3/knekk opp 200 gr kokesjokolade og ha i kjelen slik at smør og sjokolade smelter
4/ta kjelen av plata, rør inn 4 egg som du på forhand har vispet lett med en gaffel
5/rør inn 4 dl sukker
6/rør inn 3-4 dl hvetemel + 1 tskj bakepulver 1 tskj van.sukker.
7/hell i langpanne på bakepapir, ca 20-25 min på 180 grader,nederste rille (ikke varmluft..)
må stå litt før den "setter seg" og kan skjæres i ruter. Kjempegod med et stort glass melk.


Slike kluter som på bildet har jeg strikket i hopetall.. Kjempe enkle å strikke og søte å gi bort i vertinnegave. Ha en fin dag!!


  

3 kommentarer:

  1. God ide!
    Jeg har også fri dag, men orker ligom ikke å gjøre noe,
    men nå fikk jeg lyst å overaske ungene jeg også:)
    Vaskeklutene var kjempesøt, jeg har også strikket mange,
    men ikke så søt mønster som du:)
    KLem Linn

    SvarSlett
  2. Så koselig:)
    Husker mamma hadde bakst innimellom når vi kom fra skolen og, og til og med hvis vi løp hjem i storefri, ofte på fredagene:) Gode minner ♥

    Knallfine de søte klutene du strikker:)

    SvarSlett