Totalt antall sidevisninger

lørdag 7. januar 2012

Mitt kjære kjøkken

Kjøkkenet er jeg veldig glad i...Det er selve "hjertet" i huset, og vi har 36,2 m2 boltreplass. Vi valgte "Strai kjøkken" i malt helhvitt shaker. Jeg brukte lang tid på utformingen. Fikk det tegnet på flere forskjellige måter, og tegneren var veldig tålmodig og skjønn.. Men vi kom i mål til slutt. Jeg har valgt høyskap helt opp til tak på den ene veggen, innebygd kjøleskap og oppvaskmaskin for "ryddighetens skyld". Veggen ved konfyren har jeg små hvite fliser, noe som har blitt veldig populært den senere tiden. Drømmen var en frittstående øy, men da dette viste seg å ikke gå, ble den plassert ut fra veggen. Det synes vi er vel så praktisk nå.




  






Polerte fliser på gulv er utrolig praktisk, men krever litt ekstra på "rengjøringsfronten".. Fordi de er såpass lyse ser en fort smuler.

Benkeplaten er 4 cm tykk, og er i grått med frontene i "aluminium". Jeg var veldig lysten på en i heltre, men er glad for at jeg ikke landet på det nå.. Har hørt hvor lett det setter seg flekker som er vanskelige å få bort.. For meg som ikke er så glad i å vedlikeholde var laminat veldig praktisk.. Vi slipper å være så livredde for søl o.l. og det er deilig når man har små kokker som liker seg på kjøkkenet. 

"Framskapet" fikk jeg første gang se på bloggen "Annettes hus". Det var nyydelig, jeg falt pladask.. På Strai kjøkken hadde ikke den utformingen, men de kunne spesiallage det. Jeg valgte å ikke ha sprosser på mitt, da jeg ikke har typisk sørlandshus og profilerte lister..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar